Latest

CIGDEM YORGANCIOGLU TANGO İLE KİŞİSEL GELİŞiM FARKINDALIK , İLETİŞİM VE LİDERLİK

Tango - Training-workshopegitimseminer Atölye - Academic

  /   282   /   13 September 2021, Monday

 Print
.TANGO İLE KİŞİSEL GELİŞiM FARKINDALIK , İLETİŞİM VE LİDERLİK

  

TANGO HAYATTIR. 


Cigdem YORGANCIOGLU- BUENAS AIRES ARGENTINA  LA VIRUTA

Cigdem Yorgancioglu La Viruta - MILONGA 

 Buenas Aires Argentina 

 

http://www.cigdemyorgancioglu.org/article/237/cigdem-yorgancioglu-corporate-training

SAGLIKLI YAŞAM VE ZİNDELİK İÇİN

 TANGO

TANGO TERAPI PLATFORMU

CIGDEM YORGANCIOGLU

 

 

 TANGO İLE KİŞİSEL GELİŞiM FARKINDALIK , İLETİŞİM VE LİDERLİK

(Hicran Cigdem YORGANCIOĞLU) Bu dosyadaki  eğitim ve atölye  içeriğine/içeriklerine   ilişkin 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’ndan doğan mali ve manevi hakların gerçek sahibidir.Eğitim Yorgancıoğlu’nun TANGO TERAPI PLATFORMU  projesinin ve CI TANGO TALKS söyleşi ve çalıştaylarının, ilaveten Stres Yönetimi Coşkulu bir Hayatı Kucaklama, Muzakere Yonetimi, Çatışmayı Önleme Stratejileri Kişisel Gelişim ve Takımdaşlık Liderlik gibi diğer eğitimlerinin  ve dahi Toplumda sağlık, refah ve istihdamın, kaliteli yaşamın anlaşılmasına ve arttırılmasına yönelik gayret ve Dünya Barışına katkı çalışmalarının bir uzantısıdır.  TTP eğitim ve çalıştaylarında hiç bir surette katılımcılara tanı tedavi teşhis sağaltım yapılmamaktadır.

 

Hicran. Çiğdem YORGANCIOĞLU

 

 

İster lider ister takipçi olsun Tango yapan her kişi potansiyel bir “Strateji ve İş Geliştirme Süreç Yöneticisi”dir.

 

Kişisel, zihinsel, duygusal, profesyonel. anlamda sizi geliştirecek,  Analitik düşünme şekillerinize yeni sentezler oluşturacak  ve  sizde zaten var olan  bir yön duygusunu size hatırlatacak   - (sense of direction) sizi  daha duyarlı, daha insan yapacak, kalbinizi gülümsetirken ,yüzünüze  ritme  eşlik eden tebessümü koyacak  dokunaklı ve ahenkli bir güzellik var. Adı “Tango”.

 

Enstürmanları ve partnerını  ya da bir diğer deyişle bir takım arkadaşını duyarak dans edenler, kuralların içinde doğaçlamaları yaratanlar  ve dahi    fiziksel temasa dair önyargılı  tabuları yıkarak kendini bilen insanın  kendi etiğini ve değerlerini muhafaza etmesiyle yarattığı değer zincirine anlamlı halkalar ekleyenler  için TANGO  hayatı kucaklıyor.Hayatınıza dokunuyor . Çünkü tango çok “dokunaklı” bir şey .

 

İçinde yeraldığa topluma değer katmaya  yönelik hedefleri gerçekleştirme azminde olanların ırk, din, etnik kimlik  siyasi düşüncei fiziksel görünüm, sınıf farklılığı,maddiyat temelli zenginlik ve güzellik anlayışı  gibi insanları ötekileştiren ve birbirinden uzaklatıran,  adaletsizlik duygusunun tezahürüne imkan veren  her tip ayrımcılıktan azade bir şekilde   iki kişilik kolektif bir çabanın başarısıyla dans pisti adeta  zamanın durduğu büyülü bir yer haline geliyor. Tanda başlamak üzere. Tango bir insanlık hali.  Ezberin ve ezberciliğin  son bulduğu bir sınır kapısı. Sosyal duygusal bilişsel olarak sizin gelişiminize  katkıda bulunacak bir olgu için kendi rızanızla konforlu bir şekilde konfor bölgenizden çıkmaya istekli olma hali. Gelişim için çeşitlilğin kazanımlarını  farklı insanlarla dans etmenin  keşfinde farketme becerisi ve bunu önyargı ve varsayım içeren sterotiplere dayalı etik örüntülerdeki dogmalardan ayrımsayabilme hali .  gerçek hayatın adeta bir yansıması hali. Göz göze gelmenin ve bazen de gözleri kaçırırken gözden kaçırılmaması gerekenleri bilmenin  yepyeni bir hali. İki insan arasındaki çerçevenin yeniden tanımlanması . Bazen bir terapi ve tedavi hali . Kişinin kendini bilmesi “temet nosce” hali .

 

İnsan tüm özgünlüklerinin ve biricikliklerinin yanısıra  etkileşimleri olan sosyal bir varlık Bu anlamda varmak istediğiniz menzil üzerinde , herhangi bir konuda yalnız olmadığınızı herhangi bir anda   desteğe ihtiyacınız olabileceğini ve bunu tek başına yapamayacağınızı size hatırlatan bir gerçekliktir tango.  Tango sadece kişisel gelişimden değil, aynı zamanda profesyonel gelişimin, Özgüvenli bir Sosyal uyum sağlamada başarının   anahtarı. Kişinin  kendi kendine belirlenen sınırların ve sınırlamaların kaldırılmasına ya da yeniden tanımlanmasına açılan bir kapı . Dans pisti denen bir tuval üzerinde duygularıyla bir hikaye boyayan sanatçılara dönüştüğünüzü,  her dansınızda  şiir yazdığınızı ve her fgürde  tangoyu mısralara döktüğünüzü düşünün . Sosyal dansın ötesinde bir şey  Kolayca bir yaşam biçimine dönüşebilecek tutkunuz var mı?  Tango hayattır. Sadece aşkın,tutkunun  ve arzunun dansı gibi tanımlamalara sığamayacak kadar derinlere açılan  bir yolculuktur tango.  Biriyle “çalışırken” ve anı paylaşırken, dikkat toplama ve konsantrasyon sağlama yolu ile İşitsel görsel yanlarını ve algılamalarını geliştirirken ve bireysel  olarak kendini  ifade yolunun önünü açarak  diğer tarafla daha az rekabetçi olmayı öğrenirsiniz. Yaşamınızda tamamlayıcı bir varlık olan kişiyle rekabet etmek  için sebep olmadığını çeşitli görüş ve tercihler  ekseninde ve hayatımızın olmazsa olmazı  denge unsurunun kaçınılmazlığı özelinde  size hatırlatan bir olgu  .

 

Beni Uzak diyarlara yaşadığım iki kıtaya yayılmış güzide bir şehirden onbin metre irtifada  on saatlik yolculukla uçuş mesafesiyle 7,881 km öteye 107,nci ülke Çin’in Guangzhou şehrine  taşıyarak hakkında  akademik bir sunum yapmaya  ve keman eşliğinde Türkiye’yi temsilen şiir yazıp yorumlamayı hakeden bir hali var tango’nun. O halleri anlatacağım


 





CI TANGO TALKS, İKİ EKONOMİSTİ

 “TÜRKİYE-YUNANİSTAN

 HATTINDA TANGO”DA

 BULUŞTURDU: 

DR. VASSILI NOTIS-

ÇİĞDEM YORGANCIOĞLU

UPA-ADMİN 26 KASIM 2021 1.104 OKUNMA 0
CI TANGO TALKS K EKONOMST TRKYE-YUNANSTAN HATTINDA TANGODA BULUTURDU DR VASSILI NOTIS-DEM YORGANCIOLU

Ekonomi Diplomasisinden Tango DJ’liğine Yolculuk

Yunanistan’ın Dünya Ticaret Örgütü (WTO) Daimi Temsilciliği eski Heyet Başkanı, OECD-Ekonomik Kalkınma ve İş Birliği Örgütü Daimi Temsilciliği Birinci Sekreteri ve Bakan Danışmanlığı görevlerinde bulunmuş ekonomist, tango DJ’i ve kanaat önderi Yunan uyruklu bir  Levanten olan Dr. Vassili Notis, ekonomist, yazar, sanatçı ve dünya gezgini olan H. Çiğdem Yorgancıoğlu’nun kurucusu olduğu TTP Tango Terapi Platformu bünyesindeki CI Tango Talks’da Kadıköy WTC-Workshop Tango Cafe’de “Türkiye-Yunanistan Hattında Tango” söyleşi programında canlı yayın konuğu oldu.

Çiğdem Yorgancıoğlu-Vassili Notis

Moğollar’dan Cahit Berkay sınıf arkadaşı ve Deniz Gezmiş ile alınan ortak dersler

Vassili Notis, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’nde olduğu 1968 senesinde bir orkestra kurmuş ve canlı dans orkestrası kariyeri orada başlamıştır. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’nde  okuduğu yıllarda, Notis, Moğollar isimli ünlü müzik grubunun kurucularından olan müzisyen Cahit Berkay ile sınıf arkadaşıymış ve ayrıca Türkiye Halk Kurtuluş Ordusu’nun (THKO) kurucu üyesi olan öğrenci lideri, siyasi aktivist ve devrimci Deniz Gezmiş ile de okulda ortak dersler almış.

Ci-Tango Talks kişisel ve kurumsal gelişim seminer ve atölye çalışmaları Lider Farkındalığında, Fark yaratma ikliminde takipçi lider yaratıcılığının keşfi  belki de bir gün sizi dansa cesaretlendirip, adımlarınızı bir tango kursunda  da nihayetlenebilir elbet ama ilk hedefimiz sizi bu güzellikle tanıştırmak olacak

 

ÇİĞDEM YORGANCIOGLU ve TANJU YILDIRIM CI TANGO TALKS söyleşisinde

DORUKTÜRK EGE - Aralık 7, 2021 4:28 pm

TÜRKİYE’Yİ YURTDIŞINDA TEMSİL EDEN İKİ ÇOK YÖNLÜ SANATÇI ve EĞİTMEN

BİR İLETİŞİM DİLİ OLARAK   TANGO’DA ‘BULUŞTU

 

Tangonun Türkiye’deki ilklerine kimler imza attı? Çiğdem YORGANCIOĞLU CI TANGO TALKS tangoya dair çeşitli konularda olduğu gibi bu soruların cevaplarını da Türk Tango tarihinin ilkleriyle yaptığı söyleşilerde sürekli açığa çıkarırken, eski tüfeklerden birisiyle daha canlı yayın söyleşi programında idi.  İstanbul Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü’nün yanı sıra aynı üniversitenin Edebiyat Fakültesi Felsefe bölümü mezunu, Profesyonel Tango Eğitmeni Metin Can Sarıkaya’nın kurucusu ve işletmecisi olduğu Kadıköy sahile 5 dakika yürüme mesafesindeki  -Cafe De Milonga’nın da düzenlendiği Workshop Tango Café’de (WTC)  gerçekleştirilen söyleşinin konusu “Bir İletişim Dili Olarak Tango” idi.

ARMADA VE CEMAL REŞİT REY KONSER SALONU’NDAN

 ÇIKIŞ YAPAN TÜRKİYE’DE TANGO  DANSI YILLARINA RETROSPEKTİF ATIFLAR

 

CIGDEM YORGANCIOGLU TTP(Tango Terapi Platformu) bünyesindeki CI TANGO TALKS, 2020 yılındaki İstanbul Kongre Merkezi, Adile Sultan Sarayı  gibi İstanbul’un güzide ve tarihi mekanlarında etkinlik ve söyleşilerinin ardından, 2021 senesi Eylül ayından itibaren dans hocası ve aynı zamanda  üstadı Türk tangosunun kült ismi merhum Ümit İris’in partnerı Sanatçı  Seval Uğur Mutlu (1980 Tango Sahne gösterisi formu ve Salon dansları ), Interdisipliner tango anlayışını ve çok kültürlülüğün tangoya getirmiş olduğu zenginlikleri ortaya çıkaran , yakın dönemde Üniversite bünyesinde eşi ile birlikte Sürekli Eğitim Merkezi Bünyesinde “Partnerli Yoga & Meditatif Tango” kurs ve eğitimleri düzenleyen geçtiğimiz haftalarda bir sinema filminde dans ve hayat partnerı Dr.Gülbin Gürdal ile tango dansı ile katkıda bulunan Dans Eğitmeni ve Organizatörü Ahmet Dündar (1995) Tango Türk’ün kurucularından,  Istanbul Tango Ritual’in organizatörü Armada Milonga’nın mimarı, günümüzde Che Milonga’yı da tango dünyasına kazandıran  Dans Eğitmeni ve Organizatörü  Serdar   Sungar,(1997) ve  yine  Tango Türk’ün kurucularından Dans Eğitmeni ve Organizatörü ,Koreograf ve halen Tango özelinde bir Avrupa birliği projesi üzerinde çalışma ve istişarelerini sürdüren,Söyleyecek Sözü olanlar söyleşilerinin mimarı  Attila Arsan,(1997) Bünyesinden yetişen onyedi Tango Okulu çıkarmış Tango Garaj Okulunun kurucusu ve İstanbul’daki ilk uluslarası tango festivalinin mimarı, içinde bulunduğumuz günler bu  hafta sonu gerçekleşecek ve Türkiye’nin Tangosuna katkıları olan tüm okulları ve dansçıları buluşturmayı hedefleyen geleneksel   Los Turcos’a hazırlanan  Dans Eğitmeni ve Organizatörü Aydoğan Arkış (1997),Milli Atlet akademisyen tango eğitmeni-organizatörü  ve yurt dışında Tanju Yıldırım ile birlikte katıldığı dans müsabakasında ülkemize derece alarak ve ödülle  dönen ,milongalardaki ilk dansını da Yıldırım ile yapan Türkan Bulut Akademi’nin mimarı  Dr.Türkan Bulut (1998/2003 ),Yakın dönemde Ukrayna’ya eşi ve dans partneri ile birlikte yerleşen,stüdyosu ve İstanbul ile bağlarını kopartmayan  Tango Pera’nın kurucusu , Türkiye ‘de ilk olarak, canlı yayında iki ay süren bir dans eğitim programı hazırlayan Dans Eğitmeni,Hakem  Kerem Öksüz (1998),gibi Türkiye’deki  tango ve Arjantin tangonun bildiğimiz anlamdaki milonga pratik ve dersler formundaki tango tarihinin ilk dönemlerine damgasını vuran ilk ve ikinci jenerasyon ve takip eden dönemler/kuşak   isimlerle söyleşilere devam ederken haftanın söyleşi konuğuyla bu kez ilkler ve Türk tangosunun  Guardia Vieja Eski Tüfekler  dönemi tarihinde bir mihenk taşına işaret ediyordu. Burada  parantez içindeki tarihler bu ilklerin (muzik ile olan ilgilerini dahil etmezsek) tango  dansıyla olan yolculuklarının tango ile tanışma ve tangoya başlama  tarihini belirtmektedir. Bir diğer deyişle Türkiye’nin tango tarihindeki bu yaşayan duayenleriler, profiller belki de gelecekte okullarına yazılacak sözcükler arasına “Since 1997” gibi ibareleri eklerler kimbilir.

YAYIN LINKI    https://youtu.be/4T5kKwr_WDo

 

CI TANGO TALKS –CI TANJUGO TALKS -GOTANJU

Öğrencilerine tangoyu bir dil olarak görmesi hasebiyle figür çalışmalarından ziyade tümdengelim ve tümevarım tekniklerini dahil ederek  kendi oluşturduğu yöntemlerle, yenilikçi metodlarla  aktaran Dans Eğitmeni,çok yönlü ve sadece Türkiye sınırlarında  değil uluslararası arenada da ses getirmiş Sanatçı  Tanju YILDIRIM (1997-Tango)  oldu bu kez CI TANGO TALKS söyleşisinde  “TANGOLLECTUAL-TANGOLLEKTÜEL” koltuğa oturan isim.

(umarım “Tangollektüel”kelimesi  bir gün Tango dünyasına ve sözlüklere literatüre  yerleşir demek ise, isim annesi Çiğdem Yorgancıoğlu’nun temennisi ).

(Neologism), yani Türkçesi neolojizm dilin türetme kurallarına uygun olarak üretilmiş yeni birimlere verilen isimdir. Daha önceden var olan kelimelere anlamlı yeni bir kelime oluşturacak şekilde isim türetme biçimi denebilir kısaca . Çiğdem Yorgancıoğlu kendi önerdiği TANGOLLECTUAL kelimesinin tango diline Tangollektüel kelimesinin de Türkçe Sözlüğe taşınması üzerine bir süredir düşünmekte olduğundan ara sıra katılımcılarına da kelimeye istinaden gerek fonetik gerek ise ilk işitildiğinde verdiği hissiyat açısından fikirlerini sormaktadır.

Kelimlerle oynamak sihirlidir. O zaman BAŞ-TANGO  diyerek Baştan “GO” diyerek  başlayalım söze ve tangonun ilklerine.

CI TANGO TALKS’un pandeminin baslangıcının hemen öncesi  gecmiste üç söyleşi gerçekleştirdiği Tango Hocalarının Hocası Metin Yazır’ın, 1997 yılının Mayıs ayında IBB tarafından düzenlenen  2. Uluslararası CRR Gençlik Festivali’  nde Buenos Aires Tango Trio etkinliğine binaen Almanya’dan  Türkiye’ye  gelişiyle başlayan öyküye giderek daha da yaklaşan bir söyleşi tadında anlar vardı canlı yayında.. Zira Tanju Yıldırım ile Metin Yazır ilk kez Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda tanışıyorlar .Detayları ise youtube ve instagram hesap ve  linkleri verilen söyleşinin içinde elbet.

1969 Almanya doğumlu olan Tanju Yıldırım  doğumundan  6 ay sonra Türkiye’ye dönmüş.Minnet ve saygıyla andığı ve kendisine sanat yolculuğunun da kapılarını açan   hali hazırda 2016 dan bu yana Milli Savunma Üniversitesine bağlı Kara Harp Okulunun yerleşkesi olarak hizmet vermekte olan eski Maltepe Askeri Lisesi’nde okuduğu yıllardan itibaren etkin olarak muzik ve sanatın pek çok koluna hızlı adımlar atmış. Daha lise ikinci sınıfta bir tiyatro oyununda başrol oynamış. Lise son sınıfta hayatında bir dönem noktası olarak gördüğü müzikalde oynamış.  Bir de orkestra kurmuş yine  lise yıllarında..Kendini daima  bir müzikal oyuncusu olarak gören Yıldırım bu amaca yönelik olarak müziğin yanı sıra oyunculuk ve dans çalışmalarını yoğunlaştırdığı gibi  22 yaşlarında iken baleyle uğraşmaya başlamış, hatta 12 yaşındaki çocukların yüksek tempolu kondisyon gerektiren çalışmalarına katılmış  ve sonraki yıllar  “Çağdaş Bale Topluluğu” ile İstanbul Festivali’nde dans etmiş.. Baleyle birlikte pantomim ile de ilgilenen Yıldırım, birçok fuar ve açılışta gösteriler yapmış.1992 senelerinde tekrar bir sene Almanya’da yaşadığı dönem şan dersleri almış. Yurda döndükten sonra İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda Opera Yüksek bölümünün ardından Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-TV bölümünde yüksek lisansını tamamlamış. Konservatuar yıllarında; tiyatro, müzikaller, çeşitli TV dizilerinde rol almış. Yine aynı yıllarda radyo (İstanbul FM Haber Spikerliği,Radyo Kulüp Haber Spikerliği – Program Yapımcılığı,Seslendirme, Radyo D Haber Spikerliği – Tanıtım ve Jingle Seslendirme ) ve televizyonlarda haber spikerliği ve seslendirme yapmış olup “İstanbul FM, Radyo Kulüp, Kanal D gibi kanallarda yoğun olarak sürdürdüğü çalışmaları sonradan aralıklarla HBB, Karadeniz TV ve Technology Channel’da sürdürmüş 1996 senesinde konservatuarı bitirdikten bir sene sonra  1997’de tango ile tanışmış ve müzisyen, dansçı olarak tango çalışmalarına başlamış, kısa zamanda  Arjantin Tangosu’nda önemli bir isim haline gelen Yıldırım, öğrenciler yetiştirmeye, Tango geceleri-milongalar düzenlemeye, değişik projelere imza atmaya başlamış. Esasında Konservatuar hocası Oral Yazıcı vasıtası ile Ayşegül Betil ile tanışarak tango dansına ilk adımlarını atması da sonrasında CRR’de Metin Yazır ile tanışma ve sohbetlerinin yönünü çizmiş.  Öte yandan Avusturyalı “Band-O-Neon” orkestrasından gelen teklifle bu orkestrayla önce şarkıcı ardından da dansçı olarak çalışmaya başlamış ve gerek Avusturya’da gerekse Türkiye’de turneler yapmış. İlaveten  yurt içi ve yurt dışında; Ankara, Eskişehir, Paris, New York, Valencia, Viyana, Budapeşte, Selanik gibi şehirlerde workshoplar ve gösteriler gerçekleştirmiş.Sanatın pek çok dalıyla uğraşmış olması; onun tangoya yepyeni bir bakış açısı, yepyeni bir soluk getirmesine; müzisyen ve oyuncu yanını da katarak tangoyu yeni anlatım boyutlarına taşımasına ve dünyada eşi olmayan gösteriler gerçekleştirmesine yardımcı olmuş.

İBB Şehir Tiyatroları Orkestrasıyla gerçekleştirdiği Türkiye’nin ilk “Danslı Türkçe Tango Konseri”ile Türkiye Tangosunun ilklerinden birine daha imza atan dans eğitmeni Tanju Yıldırım, kendi anlatımlarıyla oyunculuk çalışmalarına da devam ederek Cemal Reşit Rey Konser Salonu sahnesinde gerçekleştirilen “Deli Dolu” müzikalinde başrol; Işıl Kasapoğlu yönetiminde, Semaver Kumpanya’da gerçekleşen “Dido ve Eneas operasında ise “Eneas” rolünü oynamış.2005 yılı ile birlikte İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nde sahnelenen “Batı Yakası Hikayesi” müzikalinde rol almış. Öte yandan rol aldığı “Aksigorta” reklam filmindeki dansı ve performansıyla beğeni toplamış. Ayrıca rol aldığı ve dans ettiği, Melih Kibar’ın enstrümantal parçası “Sessiz Veda” için çekilen klip ve “Kent” reklam filmi de gerçekleştirdiği prodüksiyonlar arasında. Atletizm, Fitness, Tenis, Surf, Kayak gibi spor dallarıyla da uğraşan Tanju Yıldırım, 1999 yılında Tanguisimo Dans Artistik adlı dans stüdyolarını kurmuş. Günümüzde Tanju Yıldırım AKADEMİ’ de eğitim merkezinde dans tutkunu nesillere yol göstermeye ve eğitim vermeyi sürdürmekte..Öte yandan yeni nesillerin eğitiminde yeni bir soluk olan EDC Okullarının da kurucularından biri olan Yıldırım ile CI TANGO TALKS söyleşiden kısa enstantenelere değinirsek.

Mim sanatını daha ileri aşamalara taşımış Konservatuarda mim öğretmenliği yapmış. Konservatuar yılları piyano, perküsyon evdeki jazz sessionları devam etmiş değişik akorlara basarak sürekli kendini geliştirmeye çalışmış. Fakat son 15 yıl ağırlıklı olarak üzerinde çalıştığı müzik enstrümanı bandeon. Arjantin tango (Tango, Vals, Milonga) dansı ve müziği ile her ne kadar sanat yaşamında  ön plana geçmiş olsa da Yıldırım ,Latin Dansları (Salsa, Merengue, Bachata, Cha Cha..) Klasik Vals, Modern Dans, Sirtaki, Zeybek gibi farklı dansları da biliyor.

 

 

BANDONEON” VİRTÜYÖZÜNÜN ACIKLI SONU VE GERİYE BIRAKTIĞI MİRASINA SAHIP ÇIKMA

İstanbul Radyosu’nda yıllarca düzenli programlar yaparak Türkiye de tangonun sevilmesinde önemli rol oynayan ortaokuldan sonra ailesiyle Arjantin’e yerleşen,1935-37 arasında Arjantin ve Avrupa’da orkestralarda çalıştıktan sonra Türkiye’ye dönen Ertuğrul Soysal (bandoneon, akordeon) ve Selçuk Kaskan’la (vokal) yaptıktan sonra 1938’de kendi ismiyle Orhan Avşar Tango Orkestrası’nı kuran, vaktiyle Atatürk’e tangolar çalan  ve Tangonun popülerliğini yitirdiği yıllar hayatını Tayga Bar isimli bir gece kulübünde  teşrifatçılıktan kazanmak zorunda kalarak bir akşam evine dönerken soğuk bir  Şubat günü 1974 yılında 58 yaşında iken Pangaltı’dan Feriköy’e yükselen yokuşun ortalarında, yolun kenarında yürürken  rotu çıkıp freni patlayan karşıdan karşıya geçen bir anne ile çocuğu ezmemek için direksiyon kıran bir “kırmızı kamyon çarpması”  kazası neticesinde ezielrek hayatını kaybeden Orhan Avşar’ın bandeonunu  bir diğer deyişle bu kıymetli mirası hem bu acıklı hayat hikayesinden etkilenerek hem de enstrümanı değer bilmeyecek  tangoya gönül vermemiş, ehil olmayan yabancı kişilere bırakmamak için ölümünden yıllar sonra  bir kolleksiyoncudan satın alan Tanju Yıldırm zamanla enstrümanı ufak alıştırmalar ve denemelerle tecrübe ettikten sonra, bir müddet çalışma neticesinde daha önce aldığı solfej,armoni ve benzeri müzk  eğitiminin de sayesinde  verimli sonuçlar elde edince bu  gayretini devam etirmiş.Sözkonusu bu hikayelerin ara geçişleri ve diğer gelişmelerle kesişim noktaları CI TANGO TALKS yayınımızda yer almakta. Fakat şunu söylemeliyim ki Yıldırım ile söyleşimiz sonunda ben Çiğdem Yorgancıoğlu olarak insan hikayelerinin ardındaki ayrıntılara olan merakımla yaptığım uluslararası belge/bilgi akademik yazı vb taramalar neticesinde  (İstanbul Şehir Üniversitesi Kütüphanesi Taha Toros Arşivi dahil) hayatından benim de etkilendiğim bandeneon virtüözünü bu satırları kaleme alırken anmak için kendi sesinden “Adios”u dinledim.

 

İLK BANDENEON ile SAHNE ALMA  DENEYİMİ ‘ANKARA PALAS DEVLET KONUKEVİ’

 

O dönemde Türkiye’de çalan kimse olmadığından  bandeonu kendi kendine öğrenen Yıldırım açısından  bandoneon özelinde aldığı yolu anlamak için , bu enstrümanı bir organizasyon içinde ilk kez deneyimlediği yer olması bakımından mihenk taşını temsil eden tarihi bir binaya devlet eliyle kurulmuş ilk modern otel olma özelliğine sahip bir mekana  yönelelim  şimdi .

Maalesef geçtiğimiz yıllarda  uzun yıllar savaştığı meme kanserine yenik düşerek hayatını kaybeden Didem Dinçerden Hoca’nın düzenlediği günümüzde  Cumhurbaşkanlığı’na bağlı Milli Saraylar İdaresi’ne devredilmiş olup  restorasyon çalışmaları sürmekte olan meşhur yerin ismi Ankara Palas.Ankara Palas, projeler tamamlandığında ‘Cumhurbaşkanlığı Müzesi’ olarak hizmet vermeye başlayacak olan ve o zamanki ismiyle  ‘Ankara Palas Devlet Konukevi’’nin(Ankara Vakıf Oteli) Balo salonundaki  tango gecesi için Tanju Yıldırm  küçük bir orkestra kurmuş .

Cumhuriyet’in kuruluşunu müteakip ilk senelerde , Atatürk’ün Türk toplum hayatına getirmek istediği kabuk değiştirici bazı yeniliklerin başlatıldığı Türk Modernleşme projesinde, modern  yaşam stilinin ve yeni ulus kimliğini üretmede tarihi misyon üstlenmiş bu tarihi ikonik  bina da Atatürk’ün locası var kendisinin de dans ettiği bir yer.Arjantin Buyukelçisinin  bulunduğu etkinlikte  ilk bandeneon deneyimini yaşar Yıldırım ve Ekselans masasına gelip kendisini tebrik ederek onore  etmiş. Takip eden yıllar Arjantin gecelerinde Arjantn’i temsilen de dans etmiş .

 

 

 

 

BANDEON DEMİŞKEN

 

Yıldırım, ardından aslen kemanist olan bandeneon icracısı Tolga Salman ile tanışma sürecini izleyicilere naklederken  tango repertuvarının modern kısmında yer aldığını  Piazzola etkisinden bahsetmesi de kayda değer bir bilgi idi. Klasik Batı Müziği eğitimini Türkiye ve Almanya’da tamamlayan Tolga Salman, Astor Piazzolla, Dino Saluzzi ve Orhan Avşar gibi modern tango müziğinin önde gelen besteci ve uyarlama ustalarının etkisiyle Arjantin ve Uruguay konser tangolarına duyduğu ilgi nedeniyle 2002 yılında bandoneon çalışmalarına otodidaktik olarak yoğunlaştıran ilerleyen  yıllarda Dino Saluzzi ve Hector Ulises Passarella gibi bandoneon ustalarıyla tanışma olanağı bulduktan sonra, onların tavsiyeleri doğrultusunda  diyatonik bir  çalgı olan bandeona  geniş bir repertuvar oluşturmuş bir sanatçıdır ve kendisi , bandoneonun ilk yapım yeri olarak kabul edilen Almanya’nın Krefeld kentinde Krefeld Belediyesi Kültür Ofisi tarafından, 1996’dan beri her iki yılda bir düzenlenen Bandoneon Festivali’ne de solo konsertist olarak davet edilmektedir.İşletme ve Ekonomi aldığım yıllar derslerimizin bir kısmının gerçekleştiği Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall’da  içinde kısa adı BÜDANS olan Boğaziçi Üniversitesi Dans Topluluğu’nun da bulunduğu bir Tangoloji etkinliğinde  sahne alan Tolga Salman , 2004 yılından bu yana Mensing çağdaş dünya tango müzisyenleri listesinde yer almakta olan bir sanatçdır.

Ayrıca , aralarında Osvaldo Pugliese, Horacio Salgán, Ernesto Franco, Walter Rios, Raúl Garello, Ismael Spitalnik, Luciano Leocata gibi tango dünyasının ünlü  kişileriyle tanışmış ve bazılarıyla çalışma imkanı bulmuş olan ,  Viyana Müzik Üniversitesi’nde  Orkestrasyon Kürsüsü başında olan , aynı zamanda Miami Universitesi’nin de öğretim görevlisi olup ,  Klasik Müzikte Uluslararası arenaya yaydığı aranjman  birikimini tango düzenlemelerine de tatbik eden besteci, akademisyen ve aynı zamanda Tıp doktoru olması olması hasebiyle  isminin önünde iki adet Dr.ünvanı olan  geçmişte 1976’da kurduğu Filarmoni Oda Orkestrası’nın şefliğini dört yıl boyunca sürdüren  Cemal Reşit Rey’in öğrencisi Ertuğrul Sevsay  bu söyleşide Tanju Yıldırm’ın çokça kez bahsettiği ve Tolga Salman , Carlos Gustavo Battıstessa ve merhum Orhan Avşar, merhume Didem Dinçerden gibi kıymetli bulduğu isimlerden biri idi .

Serdar Sungar’ın hazırlayıp sunduğu Armada Sohbetleri konuğu olarak katılmış olduğu canlı yayın söyleşilerin birine denk geldiğimde sohbetin satır aralarından  hatırladığım kadarıyla Sevsay’ın Küresel Salgının belli bir  sürecinde üzerinde yoğunlaşarak  çalıştığı ve ve sonraları 2020 senesi Ekim ayında yayınlanan Türk Tango Sanatının Beş Büyük Ustasına İthaf Edilen ‘Necip Celal Andel – Tüm Tangoları’ Albümü de Yıldırım ile olan CI TANGO TALK söyleşimizde  temas edilen konulardan biri oldu .Mezkur Albümde yer alan bestelerin tamamı  Andel’e ait olmakla beraber Seyyan Hanım, Şecaattin Tanyerli, Fehmi Ege, Zehra Eren gibi büyük Ustalara da saygı olması bakımından özenle hazırlanmışl Andel bestelerinin tamamı Sevsay Tarafından düzenlenmiş ve sanatçının Viyana Merkezli Band-O-Neon Topluluğu seslendirmiş . . Avrupa’nın tek tam kadrolu tipik Tango Orkestrası olarak öne çıkan  Band-O-Neon ‘Gran Orquesta Típica De Tango  ismini, Tangonun en karakteristik  ve özgün Çalgısı bandoneondan almış.Orkestra Türk, Arjantinli, Avusturyalı ve Polonyalı sanatçılardan oluşan bir topluluk. Asil üyelerinin tamamının Viyana Müzik Üniversitesi Öğretim Üyesi, mezunu veyahut  yüksek dönem talebeleri olduğu önemli misyonlarından biri  Türkçe sözlü tangoları yeniden ele alıp, yeni düzenlemelerle icra etmek ve dünyaya tanıtmak olan, Tanju Yıldırım’ın Sevsay’ın kendi hocasının ismiyle anılan  CRR Konser Salonu’nda birçok kez sahne aldığı  Band-O-Neon  Orkestrasının dağarcığı Arjantin Tangosunun tüm stillerini kapsamaktaymış .Bu meyanda gerilerere gidildiğinde 1995 yılında önce bir dörtlü olarak kurulan Band-O-Neon grubu bir sene içinde gelişerek tipik tango orkestrası haline gelmiş ve Avusturya’nın ilk tango orkestrası olmuş. Arjantin kültür yetkilileri tarafından “Arjantin Tangosunu Arjantin dışında  en iyi temsil eden grup” unvanina layik görülmüş ve Eylül 2011 de Ertugrul Sevsay’a Arjantin Milli Tango Cemiyeti’nde Leopoldo Federico tarafindan takdirname verilmiş.

 

BANDENEON MUCİZESİ

Daha önce Tango Terapi Platformu ve CI TANGO TALKS a İstanbul Kongre Merkezi’ne katılarak  destek veren ve Fuar Ziyaretçilerine kitabını imzalayan Tango Eğitmeni Yeşim E Narter  “TANGO BÖYLE BİR ŞEY” kitabının ikinci basımında  43üncü sayfada şu aktarımlardan oluşan satırlara yervermiş  bandeneona dair.

“Tango şairi ve bestecisi Enrique Santos Discepolo’ın dediği gibi ; hiçbir enstrüman hatta keman bile bizim duygularımızı, sevinçlerimizi ve hüzünlerimizi anlatmakta bandoneon kadar başarılı olamaz. Bandoneon tangonun lirik ruhudur; bandoneon, tangonun olmazsa olmaz enstrümanı ve simgesidir. Arjantin tangosunun müziğindeki hüzün duygusunu insana en çok hissettiren, sesi ve dramatik tınısıyla tangoya ruhunu veren önemli bir unsurdur. Keman kadar hüzünlü ama bazen isyanı, hüzünleri gölgede bırakır. Nefesinizi kilitler ya da soluk almanızı unutturur sanki. Kulaklarınızla duyduğunuzun aslında bir ses olmadığı, onu sıkıca kavrayıp tutmazsanız iki elinizin arasından bir yılan edasıyla kıvrılıp kayıp gideceği yanılgısını, işitme ve dokunma duyularıyla alay edercesine yaşatabilme oyunculuğuna sahip adeta büyülü bir enstrüman bandoneon”. Narter, 2016: 43).

TANGORAMA ORKESTRASI

Türk ve Arjantin tangolarının müzikseverlerle buluşturma gayesi ile  Tanju Yıldırım tarafından 2001 senesinde kurulan “TANGORAMA” orkestrası; içinde, tangoya özgü bandoneon  enstrümanı barındıran ilk yeni dönem orkestrası olması bakımından dönemin önemli bir misyonunu üstlenmiş olup grup önceleri duo, trio ve quartet olarak performanslar gerçekleştirirken, ilerleyen zamanlarda  7’lisiyle müzikal zenginliğini genişletmiş. Hemen her dönemden farklı  tangoları, stillerine uygun olarak ekseriya Orçun Orçunsel’in düzenlemeleriyle çalmakta olan Tangorama Orkestrası’nın
enstrümanlarının her birinde özel yetkinliklere sahip değerli müzisyenlerden oluşan bir sinerji oluşmuş . Kurduğu orkestrada; bandoneonu, ayrıca sesiyle ve dansıyla da katkıda bulunup grubun solistliğini CI TANGO TALKS söyleşimize konuk olan Tanju Yıldırım yapmış. Orkestrada yeralan diğer isimlere baktığımızda , keman’da genç yeteneklerden Erkan Çavdaroğlu, piyano’da ‘harika çocuk’ Orçun Orçunsel, gitar’da akademik ve renkli stiliyle dikkat çeken Ozan Akyatan, viyolonsel’de Türkiye’nin yanısıra Avrupa’da da başarılı çalışmalara imza atmış Jülide Alpergin, Kontrabas’ta birçok müzik türünü başarıyla seslendiren Ufuk Çağlar Akman yer almış olan orkestra grubuna ilerleyen zamanlarda bir dönem katılan Arjantinli ünlü bandoneonist Carlos Gustavo Batıstessa’nın katılımıyla tını zenginliğini çok keyfli boyutlara ulaştıran orkestra; kimi konserlerinde, başarılı bandoneonist Tolga Salman’ın katılımıyla da renkli repertuarını müzik ve dans severlerle buluşturması anlamında Türk tango tarihinde önemli bir yer edinmiş . Bu esnada 2001 yılında konser için bulunduğu İstanbul’a daha sonra içinde bulunduğumuz 2021 senesi Aralık ayı ortasında(önümüzdeki hafta) CI TANGO TALKS söyleşi konuğum olacak piyanist besteci aranjör ve OkoTango Quartet’in mimarı, (Ülkemizde çok sesli müziğin kurucularından olup geliştirilmesi ve yayılması konusunda büyük emek ve gayret sarfeden .besteci, Türk tango müzisyeni, şarkı sözü yazarı, aranjör, akordeon sanatçısı, orkestra şefi merhum Necdet Koyutürk’ün sanatçı iki oğlundan biri) Özdener Koyutürk’ün davetiyle tekrar gelen dünya bandeneon virtüözü Gustavo Batıstessa  2007 yılından itibaren Türkiye’de yaşamaktadır.  Yakın  zamanda lafortuna orkestrası ile de sahnelerde yerini alan bandenoist 1985-1986 yılları arasında Domingo Mattio ve Jorge Rutman ile çalışarak öğrenmiş bandoneon çalmayı .

 

GÜNÜN SONUNDA BİR ANAFİKİR- “SPOR VE SANAT HARMANLANARAK EĞİTİME KATILMALI

 

İlk olarak ABD’de uygulanmaya başlanan  SWPBIS – School-wide Positive Behavior Interventions and Supports daha kısa söylendiğindeki ismi  Positive Behavior Support ,“Okul Temelli Olumlu Davranış Geliştirme Destek Programı,Pozitif Davranışı Destekleme Derneği APBS/ The Association for Positive Behavior Support)un tarifine göre  bireyin yaşam kalitesini yükseltirken  problem davranışları azaltan, dolayısıyla toplumda olumlu değişim sağlayan veriye ve kanıta dayalı stratejileri kapsayan bir sistem. ODGE bu sisteme dayalı.Suriyeli Mülteci Çocukların Türk Örgün Eğitim Sistemine Entegrasyonu ve Sosyal Uyum Projesi’yle sosyal duygusal öğrenme anlayışını ortaya koyan Olumlu Davranış Geliştirme konusunda Tanju Yıldırım’ın ve kendisi gibi EDC okullarının kurucu ortaklarından diğeri Lale Hazar ile birlikte  aldıkları yolu ve olumlu neticleri bir  başka söyleşi programı olarak ;cok yönlü akademi eğitim, kültür, sanat ,spor interdisipliner  konuları merkeze alan, geleceğe sanat estetiği ile bütünleşmiş eğitimi  yeni nesillere sunan  profesyonel eğitim vizyonunu  geniş kitlelere aktarmayı bir eğitimci , akademisyen olarak farklı disiplinlerle buluşturarak eğitim dünyasına ve topluma değer katmayı arzulayan  kanaat önderleriyle yapılacak  “CIGDEM YORGANCIOGLU- CI CADEMIC TALKS” söyleşileri kapsamında düzenlemek üzere antant kalıp yayın sonu  vedalaşırken, çok yönlü sanatçı Tanju Yıldırım’ın seslendirme, oyunculuk, sunuculuk, dublaj,koreografi, beste düzenleme vb diğer  sanatsal çalışmaları ve hayata geçecek projeleri ise  bir başka CI TANGO TALKS programının konuları olarak  yeniden izleyicileriyle buluşacak.

CI TANGO TALKS yayınını kapatırken Yorgancıoğlu bir yandan  #sanataevet  projesine desteğini açıklarken Tanju Yıldırım ‘da kendi ismiyle anılan akademisinin (Tanju Yıldırım Akademi ) yeni yıl itibarıyla covid salgını önlemleri çerçevesinde  yeniden faaliyete geçeceğinin müjdesini paylaştı izleyiciler ve tangoseverlerle.

Hepsi ve daha fazlası yayında

TANGO TERAPİ PLATFORMU –ÇİĞDEM YORGANCIOGLU CI TANGO TALKS

 

TANGO TERAPİ PLATFORMU İLK DEV TANGO ETKINLIĞINI ICC  İSTANBUL KONGRE MERKEZI’NDE  GERÇEKLEŞTİRDİ

Gerek oyunculuk gerekse yönetmenlik anlamında Yeşilçam’dan akademi dünyasına, TRT  sanatçılarından eski ve yeni nesil tango üstatlarına, Arjantin tango dans hakemlerinden, antrenörlerine, ilk uluslararası  Arjantin tango festival organizatörlerinden milli sporculara, mankenlerden, koreograflardan  piyano keman, gitar icracı ve sanatçılarına, Tango DJ’lerinden tangonun Türkiye’deki eski tüfeklerine, sahne ve soprano ses sanatçılarından uluslararası tenor, opera sanatçılarına, Dünya gezginlerinden tango kıyafeti kreasyonları yaratıcılarına.

Tango resim çalışmaları yapan ressamlardan tango dansı  konulu edebi eserler, kitaplar üretmiş sanatçılara, Üniversitelerde bölüm başkanlarından üst düzey yöneticilik yapan kanaat önderlerine kadar Türkiye Ukrayna, Fransa gibi dünyanın çeşitli renklerinden ve gerek yurtiçi gerekse yurtdışı alanında uluslararası ödüllere layık başarı hikayeleri ile dolu halleriyle kendi özgünlüklerinin enerjisini tango camiasındaki uyumlu  ve dostane takım ruhuna yansıtan tango dünyasının katılımcılarıyla, İstanbul’un en büyük etkinlik merkezi ICC  İstanbul Kongre Merkezi’nden geçtiğimiz yıl pandeminin ilanından bir kaç gün önce (5-8 Mart 2020).

Sağlıklı Yaşam ve Beslenme Fuarının Yelpazesinden CİĞDEM YORGANCIOĞLU TANGO TERAPİ PLATFORMU ve bünyesindeki CI TANGO TALKS esti geçti 4 gün boyunca “mutlu, dinamik, zinde ve sağlıklı bir yaşam yolunda tango dansı hepimiz için ”diyerek. Sağlıklı yaşam ve beslenme fuarı kapsamında  “sıhhat ve zindelik için tango dedi.

“TTP. TTP Tango Terapi Platformu” tango etkinlik ve çalıştayları program yürütücüsü, Tango Terapi platform kurucusu, Fuar TTP küratörü :H. Çiğdem Yorgancıoğlu’nun Türkiye’yi tango konulu akademik bir sunumla ve şiirle temsil etmesiyle  başlayan bir seri tango projesinin yeni bir uzantısıydı platformun kuruluşu.

CI TANGO TALKS ise başta self-talk formatında 2018 yılının Kasım ayında  başladı. Yorgancıoğlu’nun Arjantin Tango dans eğitimine başlamasından sadece 1 ay sonra.

2020 yılı itibarıyla Tango dünyasının mensuplarının, (hakem, hoca, antrenör, Tanguera /O- Milongero/a besteci icracı sanatçı, organizatör, DJ entellektüel /multiidisipliner/interdisipliner  birikimlerinin ve deneyimlerinin tango camiası ve toplumla buluşmasına ve bu sayede tangoya ve barışçı, gelişen, dönüşen bir topluma değer katmasına aracılık etmeyi gaye edinen, kar amacı gütmeyen  TTP nin (TANGO TERAPI PLATFORMU-(Kurucu:Çiğdem Yorgancıoğlu ) söyleşi ve performanslara dayalı etkinliklerinin genel başlığı da “CI TANGO TALKS” ismini aldı ve self-talk formatından çıktı .

TANGO TERAPI PLATFORMU VE CI TANGO TALKS TEMEL İLKELER

ÇİĞDEM YORGANCIOĞLU CI TANGO TALKS’un temel ve başta gelen ilkeleri arasında: Tango ile bağlantılı olan ve TTP kapsamında etkileşimde bulunulan her nevi özel ve tüzel kişiye dair, olumsuz, çatışmacı ve ötekileştirici tavırlardan tamamen uzak tüm amatör ve profesyonel tango camiası paydaşlarına tarafsızlık, şeffaflık, bağımsızlık, ekseninde yapıcı eleştirel düşünce tarzını da devre dışı bırakmadan dostane, nezaketle, içtenlikle  yaklaşılması yer almaktadır.

TTP Etkinlik, çalıştay söyleşi vb çalışmaların hiç birinde teşhis tedavi sağaltım bulunmamaktadır.

Tango ile ilgili yapılacak çalışmaları özendirmek, teşvik etmek, bu doğrultuda TANGO DANSI KAZANSIN, diyen okullar, eğiticiler, organizatörler, sanatçılara kendi PR’larını yapabilmelerine alan açabilecek yöntemler ya da kimi zaman ICC FUAR etkinliğinde olduğu gibi kaynak  ya da ortam oluşturma anlamında ışık tutmak ,bu doğrultuda TTP tarafından herhangi bir çıkar ve menfaat beklememek. TTP kapsamında yapılan hiç bir PR çalışması için gerek organizasyonlara kapılarını açanlardan gerekse tango camiası okul hoca organizatör, sanatçılardan maddi bir karşılık kabul etmemek.

Ayrıca kamuya açık video çekimleri ve sosyal medya canlı yayın çekimleri  TTP katılımcıları tarafından bizzat yayına katılmaları suretiyle rızası alınmış CI TANGO TALKS yayınlar, afişler hazırlanması sırasında aktarılan bilgiler  dışında muhatapların okullarında ya da yayının gerçekleştiği mekanlardaki her nevi olgu olay ve hadiseye dair bilgi güvenliğini korumak ve bu konuda özen yükümlülüğü bilinci içinde olmak sayılabilir. Yayınlar sırasında konuşulan konular Türk tango dünyasında  bilgi ve fikir dağarcığı ve dahi fikir kıvılcımları anlamında yeni bir data base çıkarılması çalışmasının da öncüsü olabilme potansiyeli taşımaktadır.

CI TANGO TALKS canlı /tekrar yayınlarda temel ilkeler anlamında millî güvenlik, kamu düzeni, kamu güvenliği, Cumhuriyetin temel nitelikleri ve Devletin ülkesi ve milleti ile bölünmez bütünlüğünün korunması, suçların önlenmesi, suçluların cezalandırılması, Devlet sırrı olarak usulünce belirtilmiş bilgilerin açıklanmaması, başkalarının şöhret veya haklarının, özel ve aile hayatlarının yahut kanunun öngördüğü meslek sırlarının korunması temelde korunacak surette olmak üzere tango özelinde fikirler ya da tecrübeler aktarılırken, yine  CI Tango Talks, yayına katılan herhangi bir tango mensubunun, kendi akreditasyon, tecrübe  ve kıdem seviyesinin altındaki diğer okul mensupları, hocalar  ya da kurumlar hakkında aleyhte küçük düşürücü yaklaşımda, ifadede  bulunmamasını da önemsemekte ve yayına katılanlardan bu özeni yerine getirmelerini beklemektedir.

 

  1. ÇİĞDEM YORGANCIOĞLU

Boğaziçi Üniversitesi – İdari Bilimler Fakültesi İşletme – Ekonomi mezunu.  Yeminli Tercüman – Bilişim, Telekomünikasyon ve Enerji, FMCG ve Genel Üretim ve Hizmet Sektörü Sözleşmeleri ile ilgili risk değerlendirme konusunda Ceza ve Hukuk Mahkemelerinde Adli Bilirkişi – Diplomatik medya mensubu (bkz. Diplomatik Röportajlar )- Tedarikçi Denetçi – Sözleşme (Ticari) Risk & Kurumsal Danışmanı, Eğitimci, Boğaziçi Üniversitesi, Haliç Üniversitesi, Bahçesehir Üniversitesi,Trakya Üniversitesi,Düzce Üniversitesi,   vb. üniversitelerde ve Yurtdışı Üniversitelerde  eg:  (https://www.youtube.com/watch?v=O9Rpnsb2PDA )  Visiting Profesör olarak seminerler vermiştir. Motivasyonel Konuşmacı. Dünya Gezgini (Toplam ziyaret edilen 107 ülke -Aralık 2018  itibarıyla) – Resim ve Teatral Performans Sanatçısı. Yazar – Bröveli Dalgıç (PADI )– Lisanslı Yüzücü.(Boğaziçi Universitesi Yüzme Takımı-Turkcell Yüzme Takımı )Fosil köpek balığı kolleksiyoncusu,  Enerji Gazetesi , Hukuk ve Ekonomi, Gazete Ekonomi BT Haber, Uluslararası Politika Akademisi köşe yazarı. MSG – Musiki Eseri Sahipleri Grubu Meslek Birliği üyesi,National Geographic Society üyesi ,.Sosyal tango danscısı.

 

İngiltere de Hukuk sertifika programını tamamlanması sonrası 27 yıllık iş deneyimine sahip olup, çeşitli şirketlerde yöneticilik (Dış Ticaret Müd / Finans Müd), (Satınalma, Tedarik, Sözleşme Yönetimi) uzmanlık görevindeki deneyimine istinaden Bilgi Teknolojileri, İletişim, Telekomünikasyon, Enerji,Gıda, FMCG, Lojistik, Farmakoloji, Dış Ticaret vb. sektöründe teknik satınalma, sözleşme riskleri ile ilgili “Paradigma Yaşam Boyu değişim” modülleri altında Yaratıcı düşünce ile değişime uyum ve Liderlik, İletişim, Kurumdaşlık, Vücut Dili ve Nefes Teknikleri, İkna ve Müzakere Teknikleri, İleri Müzakere Teknikleri ve Diplomasi, Çatışma Çözümü, Zor Müşteri ve İnsan Yönetimi, Kişisel ve Kurumsal Dinamizm, Lojistik, Satınalma Tedarik Zinciri Sözleşme Yönetimi,Sosyal Medya, Çağrı Merkezlerinde Etkin İletişim Teknikleri, Stres Yönetimi, İnovasyon ve Teknolojiye Uyum, HR İşe Alım Mülakat Teknikleri, Etkin Tahsilat İkna Yönetimi , Arabuluculuk özelinde İlişkiler ve Müzakere Yönetimi, Manipülasyonu ve Mobingi önlemeye yönelik stratejiler ve farkındalık, İlmi isyaset ve propaganda dili gibi konularda Türkçe ve İngilizce eğitmenlik, mentorluk hizmeti vermektedir. İlaveten çocuklar, yetişkinler ve yaşlılar için eğitici spor ve dans ve drama aktiivitelerini içine alam  MIM-CHI doğaçlama dram ve dans atölyeleri düzenlemektedir. Beş kıtada dolaşan bir dünya gezgini ve aynı zamanda Türkiye, Yurt dışında sergiler / performanslarla sunum yapan, ülkelerin diplomatları büyük elçileri ya da çeşitli uygarlıkların kabileleri ile röportajlar yapan yurt dışında ülkemizi temsil eden bir sanatçı olan ve kariyer ile birlikte sıra dışı yaşam becerilerini, paradigma dışı düşünce sistemini hayatında bizzat uygulayarak yaşayan, dünya gezilerindeki deneyimlerini TRT de Seyyah programında ve konuk olarak katıldığı TV programlarında anlatan H. Çiğdem Yorgancıoğlu Barış ve Eğitim konulu çeşitli sosyal sorumluluk projeleri ile de uğraşmaktadır. RICHLEND adlı NGO Platform fikrinin isim hakkı sahibidir.  İlk kitabı 2003`te yayınlanan Yorgancıoğlu’nun Nemrut Kommagene festivali anısına yazdığı şiirlerin CD ve kitap satış gelirleri Valilik tarafından Doğuda eğitime ve Turizm tanıtımına aktarılmaktadır. 2. Kitabı şu anda 65 bin öğrencinin ders kitabı olarak okuduğu, geliri yine 65 bin öğrenci ders gereçleri ve projelerine aktarılan bir kitaptır. Bu kitap yine Valilik tarafından Kültür yayını olarak basılmıştır. Çeşitli illerde Kültür Turizm Bakanlığı Valilik ve Belediyelerin düzenlemiş olduğu Uluslararası festivallere Konuşmacı, Eğitimci, Sanatçı ya da Jüri üyesi olarak katılan Yorgancıoğlu Türkiye’de eğitim, resim ve makalelerinde anagramları da kullanarak “Oulipo” tekniğini uygulayan ilk kişi olarak da tanınmaktadır.  Türkiye’yi Büyükelçilik ve Ticaret Odası destekli olarak Yurt dışında temsil eden bir sanatçı ve eğitmendir.

Ekim 2018’de İstanbul Shangri La Otel’de gerçekleşen uluslararası Turkey Energy Forum’’da ve  Kasım 2018 ‘de Ankara Sheraton’da gerçekleen   7. Türkiye Kamu-Özel Sektör İş Birlikleri Forumu … PPP i’nda panel moderatörlüğü yapmıştır.

http://politikaakademisi.org/2018/11/13/upa-columnist-cigdem-yorgancioglu-will-moderate-a-panel-at-ppp-energy-forum-2018/

https://www.enerjigazetesi.ist/cigdem-yorgancioglu-will-again-act-as-moderator-at-ppp-in-turkey-2018/

 

UPA yazarının makaleleriyle katkıda bulunduğu, Gazi Kitabevi tarafından yayınlanan  “Mavi Elma: Türkiye-Avrupa İlişkileri” adlı kitapta AB Enerji Politikalarında Türkiye’nin Yeri (Çiğdem Yorgancıoğlu) ile kitaba katkı sunmuştur.

2018 senesi  Aralık ayında başta Pekin Üniversitesi ve Guangzhou Belediyesi’nin davetlisi olarak gittiği  Çin’in Guangzhou şehrinde tango’nun dünya  barısı ve dostluklar uzerindeki olumlu etkiler yaratma potansiyeli ve dinamiklerine ilişkin Uluslararası akademisyen ve sanatçıların katıldığı etkinlikte Türkiye’yi  temsilen  Çin, yerel ve ulusal TV kanallarında naklen ve tekrarı banttan yayınlanan  bir akademik sunum gerçekleştirmis ve kadın dünya barışı ve şiirsellik  özelinde tangoda dostlukların onemi proJesinin ilk ayagını olusturmustur .Sosyal tango dansısı olan Yorgancıoğlu, tango üzerine yazılmış İngizlice bir şirin aynı zamanda Çinceye cevrilmesi icin de vesile olmustur.

https://www.haberturk.com/sanatci-cigdem-yorgancioglu-cin-de-turkiye-yi-temsil-etti-2273281

 

 

Yakın Dönem Aktiviteler

5 -8 Mart 2020 tarihleri arasında ICC  İstanbul Kongre Merkezi’nde Harbiye’de  yapılan toplumun her kesimini ilgilendiren zengin bir içeriğe sahip, Sağlıklı ve kaliteli yaşamanın ve doğru beslenmenin; şehir hayatının içerisinde, nasıl? hangi koşullarda? mümkün olacağı konusunda halka rehber olma niteliğinde olan . “Sağlıklı Yaşam ve Beslenme, Fuarında” Kurucusu olduğu TANGO TERAPİ PLATFORMU nun küratörlüğü (Etkinliğin amacı, TANGOTERAPİ ve TANGO dünyasına uzaktan yakına çeşitli yakınlık mesafelerinde olanları yeni bakış açıları, yöntem ve tekniklerinde yerleşik durumu ve  yeni trendleri paylaşmak olarak özetlemek mümkün. TANGO TERAPİ PLATFORMU  TTP tangoterapi ve tango ile Sağlıklı ve Kaliteli Yaşam özeli üzeinden farklı temalar kapsamında CI TANGO TALKS söyleşilerini ve canlı yayınlarını gerçekleştirmektedir. Üçüncü kitabı 2020 senesinde Artshop Yayıncılık tarafından yayınlanmış olup pandemi nedeniyle ertelenen farklı lansmanlar ve imza günleri 2022 senesinde seri halinde devam edecektir .

 

Statükoyu ve kalıpları aşarak, tazelenerek hayatımızda yeni bir adım atmak istiyrosak içine, müzik eklemek ve ritmi ve dahi ahengi katmak gerek

 

 

EĞİTİM MÜFREDATININ TEMEL ALANLARI VE KAZANIMLARI

 

İnsanın hareket patterni (örüntüsü) ve kasların kasılmasının dinamiği

Beyin Hafızası ve Kas Hafızası nedir

Dengenin Yaşamdaki önemi

Bağlılık -Bağımlılık ikileminde Dansın ve Tangonun yeri

Yer çekiminin farkındalığında iletişim ve etkileşim geliştirme

Tango ve dans ile İnsan beyin kimyası ve davranışsal boyutunun analizi

Dikkat toplama ve konsantrasyon becerisi geliştirme

Bedenin anatomisini ve zihnin süreçlerini  tanıma

 Zihinsel ve fiziksel blokaj çözülmesi

Dansta Stratejik ve Bütünleştirici Müzakere dilinin yaratılması

Dans, mekan  ve Zaman algısı farkındalığı ve Savunma mekanizmalarına giriş

Tango ile zor probleme ve zor insana bakış ve kavrama

Proaktif hazırlık, uyarıları doğru algılama ve erken uyarı sistemi geliştirme becerisi

 Hafife almaktan, varsayımlardan ve çaresizliklerden kaçış becerisi

Hızlı ve isabetli karar verme yeteneğinin gelitirilebilmes ve B Planı

Sözsüz iletiimde diksiyon ve hitabeti kavrama becerisi

Ruh -Beden algısı farkındalığında özgüven geliştirme

Güven verici hızlı tepki gösterebilme ve cevap esnekliği

Somatik çalışmalarla yaratıcılığın geliştirilmesi

 İstikrar içinde değişime ve dönüşüme açılma noktası yakalamak

Hareket  repertuvarının genişlemesinin sağlıklı özdeger gelişimine katkısı

Tangonun kişinin özbakımına verdiği önemi arttırmak suretiyle sağlığa ve değer duygusu yaratmaya katkısı

Fiziksel temasa dair önyargılı  tabuların, sevgi saygı ve  değere dayalı dokunma biçimleri ile yer değitirmesi

Fiziksel hem de zihinsel olarak esneklik   ve çeviklik geliştirme

Özgüvenli bir Sosyal uyum yakalama becerisi

Baskın ve yoğun  düşünce ve duyularıın  etkin şekilde ifade edilebilmesii

temel koordinasyon gelişimi esnasında bağımsız olabilme yetisinin sınırları farkındalığı  

Coskunun içinde iken İç durgunluk  yakalama ve endişeyi dıarıda  bırakma becerisi

Rekabet , sinerji ve işbirlikteliği dinamiklerini tanıma

Kişisel, zihinsel, duygusal, profesyonel gelişim ve farkındalık

Sosyal duygusal bilişsel farkındalık

Hareketin doğasını yeniden tanıma ,tanımlama kimliklendirme ve Kinestetik öğrenme

Duygu ve hareket arasında bağ kurma yetisi kazandırma

Sözsüz  iletişim becerisi  geliştirme.

Tango ile doğru zamanda doğru yerde susma ve beklemeyi öğrenme ve  geliştirme sanatı

Koşulsuz ve  yargılanmadan , yaratıcı iletişim deneyimleme ve geliştirme  olanağı

Ezbersiz yaşayan liderin yaratılması

Tango ile Strateji ve İş Geliştirme Süreç Yöneticisi”nin Lider haline getirilmesi

Yeni Nesil Tango anlayışı ve Cinsiyetçi Dil Kullanımı

Tangoda ,Kişisel ve Kurumsal hayatta  Sürdürülebilirlik

 

REFERANS : http://saglikliyasamfuari.com/tango-terapi-platformu/   ISTANBUL KONGRE MERKEZI ICC

http://www.gazeteekonomi.com/tango-terapi-platformu-makale,195488.html

https://www.youtube.com/watch?v=tV7xingJ6SA

https://tangoterapiplatformu.blogspot.com/

 Serdar Sungar ve Çiğdem Yorgancıoğlu CI Tango Talks’da

11 Kasım 2021
 
Son güncelleme: 15 Kasım 2021
 
306
Serdar Sungar ve idem Yorgancolu CI Tango Talksda
Avatar of haberton
Habertonhttps://haberton.com/
Son dakika haberleri, güncel haberler, magazin, spor ve ekonomideki gelişmeler, yerel ve dünya haberleri haberton.com'da. Haberton, sizin için tonla haber! Türkiye’de tarafsız bir medya, vatandaşın haber alma hakkı çerçevesinde gerçek haberleri takip edebileceğiniz, tonlarca habere ulaşabileceğiniz yeni mecranız.

Haftanın Öne Çıkanları

Armada Milonga ve Armada sohbetlerinin mimarı Serdar Sungar ve Çiğdem Yorgancıoğlu CI Tango Talks programı ile WTC’de.

Geçtiğimiz hafta federasyon sohbetleriyle milli atlet  Dans Eğitmeni Akademisyen Dr. Türkan Bulut’u  ağırlayan Çiğdem Yorgancıoğlu CI TANGO TALKS Programı ,10 Kasım 2021 saat 15:30 da bu kez   WTC- WORKSHOP TANGO CAFE ‘de Türkiye ‘de 21 senelik ARMADA MİLONGA‘nın mimarı Tango Türk ve Tango Eğitmenler ve Organizatörler Derneği (TEO) kurucu başkanı, Tango Eğitmeni Serdar Sungar’ın katıldığı  “ TANGO İLE GEÇEN ÇEYREK YÜZYILIN ÖYKÜSÜ ” konu başlıklı programına konuk oldu ve programa WTC yine  ev sahipliği yaptı.  

CI TANGO TALKS programı daha önce de Armada Otel’in, 1995’de Seval Uğur Mutlu ve dans hocası ve aynı zamanda  üstadı Türk tangosunun kült ismi merhum Ümit İris ikilisi ile başlattığı “Tangolu Pazar Akşamları”ndan ve  İstanbul’un Tarihi Merkezi’ndeki konumlanmış Armada Oteli Armada Salon’da gerçekleşen Armada Milonga’sından dan  Çiğdem Yorgancıoğlu  ile söyleşisinde bahseden Sanatçı  Seval Uğur Mutlu’yu  ve Tango Türk’ün kurucularından İnşaat Yük Müh. Attila Arsan’ı ağırlamıştı.

Tangonun Türkiye’deki ilklerine kimler imza attı? CI TANGO TALKS tangoya dair çeşitli konularda olduğu gibi bu soruların cevaplarını da Türk Tango tarihinin ilkleriyle yaptığı söyleşilerde sürekli açığa çıkarırken eski tüfeklerden birisini daha söyleşi programında konuk edip söyleşi gerçekleştirdi.

Türkiye’ye tangoyu ilk getiren kimdir sorusuna ilk temel cevap esasen akademisyen ve uzmanların da doğruladığı gibi Mustafa Kemal Atatürk‘tür. 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü’nde gerçekleştirdiğimiz bu yayın ve programda ,Serdar Sungar’ın da içinde bulunduğu Türkiye’deki tango geleneğinin ve bizzat kendi tango yolculuğunun kilometre taşlarına değinildi.

Yayın sırasında izleyicilerle uzaktan gösterilerek paylaşılan bir Tango Türk broşürü vardı. Bildiğimiz Milonga, ders ve Pratik üçlemesi formatındaki Arjantin tango dansının 1997 de Türkiye’ye gelişinden itibaren her aşamasında etkin olarak var olmuş Tango Türk’ün tanıtım Broşüründe şu ifadelere yer verilmiş.

“Dans kendini ifade edişin en çekici yolu ve insan, ancak kendisinin olan bir dansla bunu yapabiliyor

Serdar Sungar ve Çiğdem Yorgancıoğlu CI Tango Talks’da

Tango ile insan kendi vurgusunu, kendi sesini, kendi ritmini yansıtırken, karşısındakine ait olanı dinleme şansını bulur. Tango mükemmel bir dil ve öğrenen herkese, sunduğu sonsuz seçeneklerle, eşsiz bir iletişim sağlar. Tango, kendiliğinden ve yapanın yarattığı bir danstır. Çoğu zaman ise hayatın metaforik bir ifadesi olarak adlandırılabilir. Tango o kadar doğaldır ki, bazen gerçekliğe bir karşı çıkış veya kendini yeniden gerçekleştirme biçimi olarak görülür. Tango, içinde hezeyanı, hüznü, bireyselliği, iktidarı, tutkuyu, aşkı, bir olmayı, neşeyi, paylaşmayı, hoşgörüyü, yani hayata dair çok şeyi barındırır.

Farklılıklara, seçimlere, olasılıklara yer bırakmayan büyük kent yaşamında tutsak olmuş, kendisine, en temel, en yerleşik rolüne, cinsel kimliğine dahi yabancılaşmış günümüz insanının isyanıdır tango…

Öyleyse tango, dans etme yeteneğine sahip olanların değil, herkesin dansıdır.
Tango seyredenin değil, yapanın dansıdır. Tango Türk’ün misyonu ise isteyen herkesin tango dansı yapabilmesini sağlamak”

Yayın sonunda Sungar düzenledikleri  Milonga’larına da tango severleri davet ederken, meraklılar için de şu notu düşelim.

14 Kasım 2021 Pazar günü  yerli ve yabancı tango severlerle yeniden buluşacak olan Armada Milongası La Milonga Tango Türk yeniden ve yeni günü Pazar günü saat 18:00 de başlayacak.

TANGO TERAPİ PLATFORMU –CI TANGO TALKS

TANGO TERAPİ PLATFORMU İLK DEV TANGO ETKINLIĞINI ICC  İSTANBUL KONGRE MERKEZI’NDE  GERÇEKLEŞTİRDİ

Gerek oyunculuk gerekse yönetmenlik anlamında Yeşilçam’dan akademi dünyasına, TRT  sanatçılarından eski ve yeni nesil tango üstatlarına, Arjantin tango dans hakemlerinden, antrenörlerine, ilk uluslararası  Arjantin tango festival organizatörlerinden milli sporculara, mankenlerden, koreograflardan  piyano keman, gitar icracı ve sanatçılarına, Tango DJ’lerinden tangonun Türkiye’deki eski tüfeklerine, sahne ve soprano ses sanatçılarından uluslararası tenor, opera sanatçılarına, Dünya gezginlerinden tango kıyafeti kreasyonları yaratıcılarına.

Tango resim çalışmaları yapan ressamlardan tango dansı  konulu edebi eserler, kitaplar üretmiş sanatçılara, Üniversitelerde bölüm başkanlarından üst düzey yöneticilik yapan kanaat önderlerine kadar Türkiye Ukrayna, Fransa gibi dünyanın çeşitli renklerinden ve gerek yurtiçi gerekse yurtdışı alanında uluslararası ödüllere layık başarı hikayeleri ile dolu halleriyle kendi özgünlüklerinin enerjisini tango camiasındaki uyumlu  ve dostane takım ruhuna yansıtan tango dünyasının katılımcılarıyla, İstanbul’un en büyük etkinlik merkezi ICC  İstanbul Kongre Merkezi’nden geçtiğimiz yıl pandeminin ilanından bir kaç gün önce (5-8 Mart 2020).

Sağlıklı Yaşam ve Beslenme Fuarının Yelpazesinden CİĞDEM YORGANCIOĞLU TANGO TERAPİ PLATFORMU ve bünyesindeki CI TANGO TALKS esti geçti 4 gün boyunca “mutlu, dinamik, zinde ve sağlıklı bir yaşam yolunda tango dansı hepimiz için ”diyerek. Sağlıklı yaşam ve beslenme fuarı kapsamında  “sıhhat ve zindelik için tango dedi.

“TTP. TTP Tango Terapi Platformu” tango etkinlik ve çalıştayları program yürütücüsü, Tango Terapi platform kurucusu, Fuar TTP küratörü :H. Çiğdem Yorgancıoğlu’nun Türkiye’yi tango konulu akademik bir sunumla ve şiirle temsil etmesiyle  başlayan bir seri tango projesinin yeni bir uzantısıydı platformun kuruluşu.

CI TANGO TALKS ise başta self-talk formatında 2018 yılının Kasım ayında  başladı. Yorgancıoğlu’nun Arjantin Tango dans eğitimine başlamasından sadece 1 ay sonra.

2020 yılı itibarıyla Tango dünyasının mensuplarının, (hakem, hoca, antrenör, Tanguera /O- Milongero/a besteci icracı sanatçı, organizatör, DJ entellektüel /multiidisipliner birikimlerinin ve deneyimlerinin tango camiası ve toplumla buluşmasına ve bu sayede tangoya ve barışçı, gelişen, dönüşen bir topluma değer katmasına aracılık etmeyi gaye edinen, kar amacı gütmeyen  TTP nin (TANGO TERAPI PLATFORMU-(Kurucu:Çiğdem Yorgancıoğlu ) söyleşi ve performanslara dayalı etkinliklerinin genel başlığı da “CI TANGO TALKS” ismini aldı ve self-talk formatından çıktı .  

TANGO TERAPI PLATFORMU VE CI TANGO TALKS TEMEL İLKELER

CI TANGO TALKS’un temel ve başta gelen ilkeleri arasında: Tango ile bağlantılı olan ve TTP kapsamında etkileşimde bulunulan her nevi özel ve tüzel kişiye dair, olumsuz, çatışmacı ve ötekileştirici tavırlardan tamamen uzak tüm amatör ve profesyonel tango camiası paydaşlarına tarafsızlık, şeffaflık, bağımsızlık, ekseninde yapıcı eleştirel düşünce tarzını da devre dışı bırakmadan dostane, nezaketle, içtenlikle  yaklaşılması yer almaktadır.

TTP Etkinlik, çalıştay söyleşi vb çalışmaların hiç birinde teşhis tedavi sağaltım bulunmamaktadır.

Tango ile ilgili yapılacak çalışmaları özendirmek, teşvik etmek, bu doğrultuda TANGO DANSI KAZANSIN, diyen okullar, eğiticiler, organizatörler, sanatçılara kendi PR’larını yapabilmelerine alan açabilecek yöntemler ya da kimi zaman ICC FUAR etkinliğinde olduğu gibi kaynak  ya da ortam oluşturma anlamında ışık tutmak ,bu doğrultuda TTP tarafından herhangi bir çıkar ve menfaat beklememek. TTP kapsamında yapılan Hiç bir PR çalışması için gerek organizasyonlara kapılarını açanlardan gerekse tango camiası okul hoca organizatör, sanatçılardan maddi bir karşılık kabul etmemek.

Ayrıca kamuya açık video çekimleri ve sosyal medya canlı yayın çekimleri  TTP katılımcıları tarafından bizzat yayına katılmaları suretiyle rızası alınmış CI TANGO TALKS yayınlar, afişler hazırlanması sırasında aktarılan bilgiler  dışında muhatapların okullarında ya da yayının gerçekleştiği mekanlardaki her nevi olgu olay ve hadiseye dair bilgi güvenliğini korumak ve bu konuda özen yükümlülüğü bilinci içinde olmak sayılabilir. Yayınlar sırasında konuşulan konular Türk tango dünyasında  bilgi ve fikir dağarcığı ve dahi fikir kıvılcımları anlamında yeni bir data base çıkarılması çalışmasının da öncüsü olabilme potansiyeli taşımaktadır.

CI TANGO TALKS canlı /tekrar yayınlarda temel ilkeler anlamında millî güvenlik, kamu düzeni, kamu güvenliği, Cumhuriyetin temel nitelikleri ve Devletin ülkesi ve milleti ile bölünmez bütünlüğünün korunması, suçların önlenmesi, suçluların cezalandırılması, Devlet sırrı olarak usulünce belirtilmiş bilgilerin açıklanmaması, başkalarının şöhret veya haklarının, özel ve aile hayatlarının yahut kanunun öngördüğü meslek sırlarının korunması temelde korunacak surette olmak üzere tango özelinde fikirler ya da tecrübeler aktarılırken, yine  CI Tango Talks, yayına katılan herhangi bir tango mensubunun, kendi akreditasyon, tecrübe  ve kıdem seviyesinin altındaki diğer okul mensupları, hocalar  ya da kurumlar hakkında aleyhte küçük düşürücü yaklaşımda, ifadede  bulunmamasını da önemsemekte ve yayına katılanlardan bu özeni yerine getirmelerini beklemektedir.

Serdar sungar ve idem yorgancolu ci tango talksdaSerdar Sungar ve Çiğdem Yorgancıoğlu CI Tango Talks’da

ÇOK RENKLİLİK ÇOK SESLİLİK

TTP Etkinlik ve CI TANGO TALKS’un genel amacı, Tango camiamızdaki TTP katılımcıları ve TANGO dünyasına uzaktan yakına çeşitli yakınlık mesafelerinde olanları/ ya da tangoya ilgiye duyabilecekleri buluşturmaktır. Bu buluşmada  gerek tango gerekse farklı uzmanlık/meslek alanlarındaki kişilerin  Tango dans ve kültürüne yeni bakış açıları, farklı yöntem ve tekniklerin de katılmasıyla ya da yeni trendlerin konuşulması, sergilenmesi ve paylaşılması sayesinde  tango dünyasına yeni bir değer daha oluşturmak ve bu süreç içindeki etkileşimlerde tango dünyasında projeler üretmek isteyenlerin kimlerle  ve hangi bakış açıları ile daha da güçlü iş birliktelikleri yakalayabilecekleri konusunda da ilham vermek TTP’nin amaçları arasındadır. Söz konusu etkileşim aynı zamanda bir iletişim olduğundan, dostluk; dayanışmaya dayalı bir iletişim ortamı yaratılmasına yönelik böyle bir anlayışla düzenlenen  CI TANGO TALKS  programları yapıcı ve dostane ilişkiler kurulması için de zemin hazırlamayı, değerlere dayalı ve farklılıkların hiç birini yok saymayan bir anlayışı da benimsemekte ve hayata geçirmektedir.

GELECEĞİN BİLİMSEL  İŞBIRLİĞİNİN  TEMELLERINI ATMADA,  EĞİTİM VE ARAŞTIRMALARINA YÖN VERMEYE KATKI SUNMAK

Gelecekte Türk tango tarihinin simalarının günümüzdeki birikimlerini yansıtmak bilimsel araştırmalarda ihtiyaç duyulabilecek olan tarihi belge  ve kayıtlar açısından arşiv olma potansiyeli taşıyabilir. Bu anlamda oluşan kayıtlar tango konusunda benzer çalışmalarla birlikte bir araya getirilip veri tabanı oluşturabilmeyi de önemsemektedir. Bu minvalde söyleşi kapsamında erişilmesi mümkün olan önceden yapılan diğer tango camiası sohbetleri içindeki çeşitli çalışmalar, online söyleşi vb. incelenerek tekrarlardan ziyade yeni sorular yeni konular oluşturulması.

Bunun yanı sıra  konuşulup üzerine düşünülen halli gereken ama çözülmemiş bir meselenin kaldığı yerden canlandırılarak devamına yönelik konuların irdelenmesi ile tekerrürlerden kaçınılarak mezkur  mevzunun zamanı ve kaynakları verimli kullanmak suretiyle  daha ileri bir noktaya taşınarak olgunlaşmasına imkan vermek  de  TTP’nin CI TANGO TALKS’UN ÇALIŞMA metodu olarak önemsenmektedir.

NEDEN CI TANGO TALKS ?

TTP  bir seri CI TANGO TALKS  (söyleşileri de ) içine alan TTP  etkinlikleri Eylül 2021 itibarı ile yeniden WORKSHOP TANGO CAFE –WTC ‘de Workshop Tango Cafe’de canlandı ve hız kesmeden WTC de rutin olarak ya da çeşitli tango okullarında belirli aralıklarla devam etmekte. 

Çiğdem Yorgancıoğlu Tango Terapi Platformu Etkinlik, Çalıştay ve CI TANGO TALKS isimli söyleşiler, Dünya gezgini (107 ülke ) Ekonomist , Eğitmen, Sporcu, Sanatçı, Yazar Çiğdem Hicran Yorgancıoglu’nun toplumsal ve evrensel  barışın yanı sıra toplumda  dinamizm, sağlık, yaşam coşkusu eğitim, huzur, refah ve istihdam sağlamaya yönelik sosyal sorumluluk  projeleriyle paralel olarak götürdüğü  çalışmanın bir devamıdır.

Yorgancıoğlu, tangonun insan sağlığını gerek bedensel gerek zihinsel anlamda zinde tutma ve şifa yöntemi olduğunun farkındalığına  ışık tutarken, toplumsal barışa da katkı sunacağına inandığı Tango dans ve Spor kültürünün yurt içinde gelişmesini ve dahi Türkiye’deki Arjantin tangosunun dünya çapında daha da ileri noktalara taşınmasına ve bu konuda bir sürdürülebilirlik yaratılmasına katkı sunma potansiyeli olabilecek iletişim ve etkileşime faydası olması umulan bir kurguda tasarlamaktadır  TTP etkinlikleri ve CI TANGO TALKS söyleşilerini.

Bu doğrultuda, Tangoyu seven camia mensuplarının, tango emekçilerinin başarılarını artırmak ve sürekli hale getirmek amacıyla projelerin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için ilham verici sorularla CI TANGO TALKS programını şekillendirmek, önem arz etmektedir.

CI TANGO TALKS sohbetleri esnasında camia mensuplarının gerek kültürel, gerek profesyonel mesleki alt yapı ve yeteneklerinin de ortaya çıkabileceği ve birlikte projeler yapmak isteyenlerin bu konuda esinlenebileceği ortamların hazırlanmasında diyaloglar anlamında katkı sunmayı amaçlayan bir platformdur TTP –CI TANGO TALKS.

Mevcut Tango dansı sporu ve kültürünün, yurt içinde gelişmesini sağlamak

Tangoyu seven camia mensuplarının, tango emekçilerinin başarılarını artırmak ve sürekli hale getirmek amacıyla projelerin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için ilham verici sorularla CI TANGO TALKS programını şekillendirmek.

 CIGDEM YORGANCIOGLU HABERTURK CHINA


  

Comments